خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نمایش سنگ های رسوبی در تنگه چاهکوه

نمایش سنگ های رسوبی در تنگه چاهکوه

تنگه چاهکوه قشم


در 70 کیلومتری شهر قشم کنار روستای چااوی شرقی،در بخش غربی ساحل شمالی جزیره قشم واز عجایب هفتگانه آن دره ای به عمق 100 متر یکپارچه به دو دره شکل ضربدر برش خورده قرار دارد.

در ابتدا چیزی که از بیرون به چشم می خورد دیواره های عریش بلند است که به تدریج از عرش آن کاسته می شود تا جایی که عبور از بین آن را مشکل می سازد.

در کف یکی از دره ها حفره کم عمق و نیمه عمیق چاه مانندی است که محل ذخیره آب جاری در دره بوده و مورد استفاده اهالی منطقه قرار می گرفته است.به نظر می رسد این چاه ها توسط دست حفاری شده اند اما این حفره ها در ادامه انحلالی عمیق صورت گرفته و کار طییعت بوده که به دست بشر تکمیل شده است.یک کانال باریک جوی مانند که به نظر می رسد برای هدایت آب به داخل چاه حفر شده به چشم می خورد.

دیواره های دره خطوط و شکاف های فرسایش های پی در پی را نشان می دهد که بعضی عمق بیشتری دارند.جنس دیواره ها بیشتر ماسه سنگ آهکی سست است.که اسید باران دلیل حل شدن سنگ ها و ایجاد شکاف در میان آنهاست.

این دره از چهار طرف چهار تنگه دارد که در جایی دیواره به هم می رسند و فاصله 2 دیواره از هم به نیم متر هم نمی رسد.

در تابلوی اطلاعات سازمان منطقه آزاد قشم از تنگه چاهکوه به عنوان یک مکان مقدس یاد شده است.چرا که آب در بین گذشتگان ما جایگاه مقدسی داشته.





تگ ها :   تنگه چاهکوه

بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده