خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» دره توبیرون دزفول

دره توبیرون دزفول

دره توبیرون دزفول


شهرستان دزفول دومین شهر بزرگ از نظر وسعت پس از اهواز ،در شمال خوزستان،در جنوب غربی کشور است.در بیست کیلومتری شرق شهر دزفول طبیعت زیبای دره توبیرون قرار گرفته است.واژه تو در گویش محلی به معنای تب و کلمه بیرون به معنای از بین رفتن است ،به علت خنکی این دره به آن نام توبیرون داده اند یعنی جایی که تب از بدن بیرون می شود.در گذشته مردم محلی برای درمان به این محل می آمدند چون اعتقاد داشتند آب اینجا خاصیت درمانی دارد.

این پدیده زیبا از فرسایش چند هزار ساله سنگ ها به وجود آمده است.در زمان های کم آبی منطقه این محل مانند زهکش آب را در سفره های زیر زمینی جمع می کرده است. و آبی که در آن جریان می گرفته باعث شکل گیری دو آبشار زیبا در دره می شود.در زمانی که دمای بیرون تا 40 درجه می رسد دره 20 تا 25 درجه دما دارد.


دره توبیرون در شهرستان دزفول

 

حتما در تابستان سری به دره توبیرون بزنید.

چرا که اختلاف دمای 15 تا 20 درجه آن شما را از گرمای طاقت فرسای بیرون رها می کند.اما در فصل پاییز و زمستان سرمای شدید چندان قابل تحمل نیست.

دره توبیرون دزفول


درختان انجیر وحشی،انگور،خزه های سبز رنگ پوشاننده دیواره دره طبیعتی تماشایی هنگام پیاده روی به وجود آورده است.


در اطراف دره بجز چند روستای کوچک محلی برای اقامت مسافران نیست. و با توجه به اینکه این روستا ها محل چندان مناسبی برای اقامت نیستند ممکن است برای پیدا کردن محل اسکان دچار مشکل شوید.همین طور دره امکانات رفاهی ندارد.مجهز باشید و تا حد ممکن راهنمای محلی داشته باشید.با اینحال دیدن طبیعت بکر و تماشایی آن ارزش ریسک کردن دارد.



تگ ها :   دزفول

بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده